Internett og TV

Innholdsfortegnelse:
1 Kollektivt internett og TV
2 Individuelle avtaler
3 Regning
4 Kontakte Telia
5 Jeg skal flytte ut
6 Jeg skal flytte inn


1 Kollektivt internett og TV
Borettslaget har en kollektiv avtale med Telia (tidligere Get). Det at det er en kollektiv avtale, betyr at betalingen gjøres over felleskostnadene til borettslaget og at alle har minimum dette tilbudet.

På "Mine Sider" hos Telia velger man grunninnretning og eventuelle tilleggstjenester. 

Hovedvalgene er:

  • Kun internett med 500 Mpbs
  • Internett med 250 Mpbs og TV med 5 poeng
  • Internett med 100 Mpbs og TV med 30 poeng
  • Internett med 50 Mpbs og TV med 50 poeng
  • Internett med 20 Mpbs og TV med 110 poeng

Alle valg med TV inkluderer et bredt utvalg faste kanaler som NRK, TV2, TVN, MAX, TV3 med flere i tilegg til poengene som brukes på valgfrie kanaler og/eller strømmetjenester.

Alle alternativene gir mulighet for oppgraderingerav hastighet og flere TV-poeng

Borettslaget har også avtale om gratis etablering av WifiX og redusert månedspris for dette til 29 kr.

For å bruke Telia boX med opptak må det være en internettforbindelse. 

2 Individuelle avtaler
Beboere kan selv inngå avtale med Telia dersom de ønsker høyere hastighet på internett, andre TV-pakker, flere poeng, mulighet for opptak inntil 500 timer eller mer. 

Generelt har borettslagets beboere mulighet til oppgradering av internett og TV til reduserte priser. For aktuelle tillegg og priser, se på telia.no/minside.


3 Regning
For den kollektive grunnpakken, blir du belastet et tillegg på regningen med felleskostnadene fra borettslagget. Dersom du velger en høyere hastighet, flere kanaler eller andre tilbud som ikke inngår i den kollektive avtalen, vil du få en egen regning fra Telia på dette.


4 Kontakte Telia
Kundeservice hos Telia: 924 05 050 eller www.telia.no

5 Jeg skal flytte ut
Spm: Hva skal jeg gjøre med dekoderen/modemet fra Telia? Skal jeg la denne være igjen i leiligheten?
Svar: Selv om borettslaget har en kollektivavtale med Telia, har du har en personlig avtale med Telia når det gjelder dekoderen og eventuelle andre tjenester du måtte ha. Ta derfor kontakt med Telia og si opp din avtale. Dekoderen må enten leveres inn eller sendes tilbake til Telia.

Spm: Hvor kan jeg levere dekoderen/modemet?
Svar: Hos Telia sine forhandlere kan du bestille tjenester, bytte defekte modem/dekodere samt returnere modem/dekodere med tilbehør. Nærmeste forhandler for oss er Elkjøp på Ullevål.


6 Jeg skal flytte inn

Spm: Hvordan får jeg tilgang til internett og TV?
Svar: Du må inngå en avtale med Telia for å få utlevert en dekoder. Dette kan du gjøre på Elkjøp på Ullevål.